Vrijwilligers gezocht

Stichting Onder Anderen is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers voor haar  locatie in Zuilen, Utrecht. Wil jij ons team van vrijwilligers komen versterken? Stuur ons dan een e-mail op .

Al ruim tien jaar koken we een keer per week voor een groep van 10-15 gasten: op woensdag in buurthuis Zuilen. Dat doen we met twee of drie vrijwilligers per keer, en we eten gezellig met de gasten mee.

Per avond werken we met een ‘chefkok’ (een kookliefhebber die het menu verzint, de inkopen doet en om ongeveer half vier met koken begint), één ‘souschefs/koks’ (die om vijf uur aanhaken om te helpen met koken, mag ook eerder) en/of  een gastheer/-vrouw (die ook om vijf uur komt en de gasten ontvangt en de administratie doet). Na het eten ruimen we met z’n allen af en op, en doen we de afwas (samen met een professionele afwasmachine).

Wie zoeken we?

• Iemand die het leuk vindt om te koken en dit ook voor een grote groep wil doen (je hoeft géén professionele ervaring te hebben, als je maar een kookliefhebber bent!)
  • Iemand die het leuk vindt om onze gasten te ontvangen en een gesprekje met ze aan te gaan
  • Iemand die het leuk vindt om deel uit te maken van een enthousiast team van vrijwilligers
  • Iemand die het leuk vindt om één of twee keer per maand kan helpen

Wat bieden we?

• We gooien je niet in het diepe – je wordt uitgebreid begeleid, dus schroom niet als je nog nooit voor een grote groep gekookt hebt; dit geldt natuurlijk ook voor de host, die wordt ook begeleid en ingewerkt.
  • Je doet maatschappelijk relevant werk.
  • En natuurlijk bieden we je een enthousiast team van vrijwilligers om mee samen te werken.

Onze sociale eettafels zijn plekken in de wijk waar je in een rustige en veilige sfeer een gezonde maaltijd kan eten. Bij ons eet je niet alléén, maar samen met de andere gasten en vrijwilligers. Bij ons éét je niet alleen, maar kun je ook bijpraten met wijkgenoten.

Lees dit artikel op Zo is Zuilen of kijk dit item van U in de Wijk over Belle’s Bistro om een verdere indruk te krijgen. Daarover kun je meer lezen in dit artikel in Metro.

Heb je interesse om een keer langs te komen om ons te spreken? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar . Vertel ons daarin iets over jezelf en laat je contactgegevens achter zodat we je snel kunnen benaderen!

Stichting Onder Anderen is partner van: